19. dec. 2011

1000LAX - Releaseparty for debut-album

     / Punk, Sverige



Det er lige gået op for mig at svensk musik har en punk-dimension :) det har de sikkert haft længe, men det hører man da ikke meget til herhjemme.

Det dansk/svenske punkband (der synger på svensk) 1000LAX ("Tusind Laks" på dansk) er et næsten helt nyt band der bor i København, men spiller i begge lande og er ved at udsende deres debut-album. De sender albummet på gaden 01.02.2012 og holder releaseparty samme dag. Detaljer i link herunder. (REDIGERET: Festen er ovre, linket er fjernet.)

Her lige deres hit Jag Pratar Svenska:






De har spillet opvarmning til et japansk pige-punk/pop-band (Shonen Knife), de har spillet lidt på Roskilde Festival og på Distortion Festival...

Forsanger Jönsson skriver:

Min mor er svensk, min far er dansk og jeg har altid været en rebel. 1000LAX er min åreladning, mit confession, mit afladsbrev, det er sex, lax and rock’n’roll, det er Jesus mod djævelen, det er børnene mod politiet. Alt dette sammen med nogen af de mest lovende musikere, og nu kommer pladen på gaden 1. feb 2012, oven i købet på vinyl.

(Herunder sangen Snabbkaffe)







Øvrige bandmedlemmer, ifølge hjemmesiden og deres Facebook-side:

Bas: Karlsson
Guitar: Petter Rebelli
Trommer: Ronny Maxe

(Ifølge Københavns Kommunes "Kulturanstalten" er musikerne dog: Martin Ullits Dahl på trommer, Gustav Niepoort på guitar og Peter Høj på bas - der er nok tale om kunstnernavne.)



M U S I K Klik:

1000LAX' hjemmeside:
http://www.1000lax.com/

1000LAX på facebook:
http://da-dk.facebook.com/tusenlax?sk=wall#!/tusenlax?sk=info

1000LAX' tourdagbog:
http://gaffa.dk/artikel/52612

Ingen kommentarer:

Send en kommentar