17. maj 2012

Summer Heart - NY drømmesmuk musik

     / Electronica, Lo-Fi, Sverige



Her er en jeg hørte på Spotify - åbnede op og forrest lå listen "Gaffa anbefaler - Ugens bedste tracks". Måtte lige checke ud i afslappethed og vips var den her. Har ikke i længe hørt musik som i den grad får en til at føle, man rejser ud i nyt og ukendt land - drømmer om strande og store vidder. Det har samtidig en sørgmodige storhed, som når man kan sidde og stirre ud i regnen i timer og stadigvæk se det forandrer sig.

Summer Heart er en "ny" svensk musikers projekt. Han hedder David Alexander og skriver og indspiller selv sin musik. Han har dog fundet et band til koncerter.
Summer Heart er stort set umulig at finde noget om på nettet. Ingen Gaffa-artikler, ingen wikipedia, ikke meget overhovedet. Fandt et par anmeldelser af hans 2. album (About a Feeling - 2012) på et par blogs og en facebookside. Herunder lidt mere info...






Det 1. album (Never Let Me Go - 2011) er et fremragende electronica-album, men det nye album er forrygende og mere drømmende, har et udvidet lydbillede, er lidt bedre produceret... og er mere dybt og gennemtænkt. Bør høres!

Han har udgivet en enkelt musikvideo so far, A Million Times (link herunder) og er siden den blevet booket til koncerter mange gange.

Ifølge Subculture begyndte han med et hjemme-optage-projekt / at lave musik i 2009 hen over sommeren... "Inspireret af sommeren prøvede at han at fange håbet man føler når dagene bliver længere, og den triste tomhed der føles når efterårets vinde tager over".

Han har siden selv stået for det meste og fået fans mange steder.



MUSIKKlik:

"I Wanna Go"-sangen bør også høres - er bare smuk: http://youtu.be/y2ujWvQ60fI

Video "A Million Times": http://youtu.be/wqtG4CwCpmE

Summer Heart på Facebook: https://www.facebook.com/summerheartmusic





2 kommentarer:

  1. Jeg har desværre ikke lige lyttet til albumsne endnu. De tegner meget godt - umiddelbart er det helt i min smag. Jeg er bare lidt "bange" for, at Summer Heart falder uden for min kategori af musik for mine ører, fordi der er lidt Toro y Moi over det. Altså, at det lyder, som om der er en, der står ved volumenknappen og skruer hurtigt op og ned. Men der er måske det, du kalder for godt produceret? ;-)

    SvarSlet
  2. Erling Rohard21.05.2012, 21.37

    Hej Susanne. Det er sjovt som vi kan bringe nye navne op for hinanden :) Kendte ikke Toro y Moi før nu. Har lige lyttet deres top 3 på Spotify, de første 2 var da ganske liflige, syn's jeg, men så kom den næste og jeg forstår hvad du mener - den er skruet i stykker. Synes dog ikke jeg genkender det i udpræget grad hos Summer Heart - højst en smule i nogle numre. Nej det er ikke Det jeg mener med velproduceret - det er bare det at 2. album er bedre og bredere i dets produktion og komposition, at lytte til... derudover er jeg ikke modstander af at man også fifler med volumen, i den forstand man gør det på den fede måde, hvilket jeg synes Summer Heart gør godt :) Men held og lykke med albums'ne hvis du når dertil. Hej igen...

    SvarSlet